Dag 4, Berdorf, Luxemburg

6 juli 2022 - Berdorf, Luxemburg

Zullen we even Frankrijk inrijden, gewoon, voor de lol? Ja, goed plan! En zo reden we vanochtend vanaf de camping niet rechts- maar linksaf om na 2 km Frankrijk in te rijden. We zagen nog een Franse vos, en niet heel veel meer, het was vrij rustig daar aan de Maas.

IMG_20220706_101409_007

Met wat moeite vonden we onze hoofdroute weer, Het Kruis door België, en een mooie dag motorrijden begin. Het is een route met veel kleine weggetjes, maar niet zo klein dat je 30 moet rijden, dus we schieten nog aardig op richting het zuidoosten. We drinken koffie onderweg bij een pizzeria,

IMG_20220706_120038_794komen langs een uiterst geheime radiostation van de ESA,

IMG_20220706_113111_559IMG_20220706_113115_741

en rijden verder, met de Abdij van Orval als doel. We rijden door bossen en dorpjes (en in allebei kom je maar weinig mensen tegen...) en bij de abdij keken we wat rond.

IMG_20220706_141125_797

Plaats voor abdijbier hadden we niet in onze tassen, dus dat moeten we thuis maar eens gaan zoeken bij de slijterij. De omgeving was dus mooi, het rijden was leuk, maar het wegdek hier in België Zuid is een drama. Kapot asfalt, gaten in de weg, rare langsribbels waar je overheen glijdt; ze hadden ooit geld om het aan te leggen maar onderhoud, dat kennen ze niet. Dat veranderde ineens toen we Luxemburg binnen reden, echt in één keer mooie strak geasfalteerde wegen, heerlijk bergop en bergaf, motorparadijs! We hadden inmiddels al heel wat uren in het zadel gezeten, maar door de wegen in Luxemburg werden we weer wakker. Tegen 6 uur waren we op de camping in Berdorf waar Cor in 1998 ook al was geweest, met het hele gezin.

IMG_20220706_193835_567

Tentjes op, kletsen met de buren, eerst een biertje op het terras en toen weer zelf koken: macaroni met saus, salade en worstjes, en Aldi -toetje toe.

IMG-20220706-WA0020Nu in het donker aan het bloggen met een bekertje jenever bij de hand 🙂. Morgen rustig aan; rondkijken in en rond Berdorf, goed eten en drinken en stilstaan bij de eerste verjaardag van mijn vader waar hij niet meer bij is...

IMG_20220706_141219_948(Orval nog 'n keer)

1. Monique:
    6 juli 2022
    Mooie tocht hoor!
  2. Anja:
    6 juli 2022
    Berdorf, een stukje nostalgie. Morgen genieten van de schitterende natuur daar. Veel plezier.
  3. Cor en Hielke:
    7 juli 2022