Dinsdag 11 juli 2023, 1220 km

11 juli 2023 - Savignac-Lédrier, Frankrijk

Heerlijk , geen haast vandaag! Om 8:00 uur wakker en ik dacht “ik draai me nog even om en dan sta ik op” en toen was het ineens negen uur. Gauw opgestaan , naar het huis van Claire en Gordon gewandeld om de ontbijtspullen buiten te zetten en heerlijk ontbeten.

IMG_5139

Gepland voor vandaag was om op drie motoren met z’n vieren naar een kasteel in de buurt te rijden. Om 11:00 uur zijn we vertrokken, Gordon natuurlijk voorop, Claire bij hem achterop de motor,, daarna Cor en dan ik. Het doel was kasteel Hautefort, een klein half uur hier vandaan. Motorrijden in deze omgeving is geweldig, zeker als er een goede gids voor je rijdt die de weg op zijn duimpje kent. Er zijn veel bochten in de weg, het wegdek is goed, de meeste bochten zijn overzichtelijk en je kunt mooi achter Gordon aan rijden. Na een half uur hebben we van boven op een berg zicht op het kasteel en we maken een paar foto’s.

IMG_5145IMG_20230711_113641_476~2IMG_20230711_113616_814~2

Clare en Gordon zeggen dat het geen zin heeft om met deze hitte (het is alweer >30°) naar het kasteel te gaan, want we moeten dan in onze motorkleding de berg op wandelen over trappen om bij het kasteel te kunnen komen. We rijden daarom lekker verder, deze keer wat meer naar het oosten, de Dordogne uit en de Correze in,  en na een uurtje of zo stoppen we in een dorpje,  Saint Robert , waar we op een terrasje wat gaan drinken.

IMG_20230711_130744_807

In de dorp staat bij het terras een middeleeuwse kerk, gebouwd in de 11e of 12e eeuw en dat is zoals altijd indrukwekkend; het idee dat hier toen al mensen naar die kerk toe gingen.

IMG_20230711_132349_204 IMG_5154

We kletsen wat met de buren,  een Engels echtpaar wat op zoek is naar een huisje in de Dordogne om te kunnen kopen, en na een uur vertrekken we weer met een omweg terug naar huis.

IMG_5152

De terugweg is mogelijk nog leuker, spectaculairder dan de heenweg, we maken honderden bochten en we komen moe maar voldaan weer terug aan bij het huis. Gauw de  warme motorkleding uit, korte broek aan, ik duik nog even in het zwembad en dan hebben we een goede reden om uit te rusten.

IMG_5148

Claire dekt de tafel binnen en we hebben weer een heerlijke lunch, met veel groente, stokbrood, humus, kaas, Veganesse enzovoorts. En daarna? Daarna gewoon een hele tijd niets. Het is heet 34-35°, dus we zitten in de schaduw, zitten wat, kletsen wat, ik kijk wat YouTube filmpjes en ga binnen op de bank liggen slapen want dat is ook leuk. Nu is het alweer bijna negen uur, we zijn net klaar met borrelen en we gaan zo eten. De temperatuur is flink gezakt trouwens,  het is nu 24° of zo en dat is ook de voorspelling voor morgen. Dat komt goed uit, want morgen willen we richting Brive om kennissen van Cor op te zoeken die daar een camping hebben. Het is lekkerder om een lang stuk te rijden bij 24° dan bij 34°. Morgenavond gaan we met z’n viertjes uit eten en donderdag beginnen wij weer aan de terugreis naar Nederland.

IMG_5158

1. Anja:
    11 juli 2023
    Zo mannen en vrouw een mooie tocht gemaakt. Geniet van de nieuwe dag morgen.
  2. Jill:
    11 juli 2023
    Lekker nat ruggetje
  3. Monique:
    12 juli 2023
    Ah heerlijk! Geniet ervan!
  4. Elly:
    12 juli 2023
    Wat een mooie fotos van de omgeving en dan dat natte shirt, sommige mensen vinden dat sexy. 🤣 Geniet nog van jullie laatste dag en goede reis terug.
  5. Tjalling:
    12 juli 2023
    Dit klinkt als een echt (motor) vakantie dat doen jullie goed 😊 geniet er lekker van!
  6. Cor en Hielke:
    12 juli 2023
    C: Alles samen maakt het een avontuur om met plezier op terug te kijken.
    Tenminste dat was met de voorgaande tochten 😄