Zondag 9 juli 2023 950 km

9 juli 2023 - Mézières-en-Brenne, Frankrijk

Toen we wakker werden, nou ja, toen ik wakker werd (Cor was allang wakker) was het bewolkt en hoorden we regelmatig gerommel in de verte. Mmm, onweer in de buurt. Eerst maar eens ontbijten, afbreken en dan zien we wel weer.

Het fantastische sanitair:

IMG_20230709_095828_773

We vertrokken droog, eerst tanken en toen naar de supermarkt voor brood, boter, fris en avondeten. En koffie, maar die zijn we vergeten…

Bij de supermarkt hebben we onze regenkleding maar wel aangetrokken want het was inmiddels donker… Het idee was “we rijden naar de snelweg, even een uurtje doorrijden en dan weer binnendoor. Voor we de snelweg bereikt hadden waren we al doornat, want we reden al snel een flinke bui ingereden, compleet met fraaie bliksem en harde knallen. Daarmee gaat je tempo wel flink naar beneden… We hebben 2 keer even geschuild omdat we de weg niet meer konden zien, één keer onder een aquaduct

IMG_20230709_113402_273

en een keer bij een kerk

IMG_20230709_115434_699

Toen we uiteindelijk bij de snelweg waren aangekomen was het droog en konden wij lekker droogwaaien! Na een half uur er weer vanaf, kopje koffie, regenspullen uit en de rest van de middag heerlijk binnendoor gereden. Af en toe stoppen om voor jullie een mooi plaatje te schieten natuurlijk!

IMG_5103IMG_20230709_143004_042

Rond half 3 zijn we ergens in een bos gaan lunchen (stokbrood met echte boter en kaas of pindakaas. Geen koffie erbij, helaas).

IMG_20230709_145244_054

Toen ik ons afval in een afvalcontainer gooide die iets verderop stond hoorden we vanuit het huis aan de overkant luid “Bravo! Bravo monsieur!”. Nou dankuwel mevrouw, wij vinden dat heel gewoon eigenlijk 🙂.

IMG_5109

Nog 2 uur rijden, door bossen, velden, kleine dorpjes

IMG_20230709_170656_803

en over soms kaarsrechte (wel 10 km recht) en soms lekker bochtige wegen.
Bij de door ons uitgekozen camping was het hek dicht en wij wilden al omdraaien, op naar de volgende, maar een Franse meneer overtuigde ons ervan dat we gewoon met de motor door het voetgangerspoortje naar binnen konden. Dat hebben we gedaan en we betalen morgenochtend wel, als we weggaan.
Net heerlijk gekookt

IMG_20230709_203135_133

en gegeten

IMG_5121

nu afwassen en dan tijd voor een slokje sterke drank voor het slapengaan. Morgen de laatste 200 km naar Claire!

1. Monique:
    Heerlijk Frankrijk!
  2. Henk:
    9 juli 2023
    Goed zo. Niet te bang voor een buitje. Stoer hoor.
  3. Cor en Hielke:
    11 juli 2023
    Het was een beetje wisselend maar gisteren alleen 🥵
  4. Tjalling:
    Klinkt als een mooi 🏍️ avontuur 🙂
  5. Cor en Hielke:
    11 juli 2023
    Is het ook
  6. Anja:
    9 juli 2023
    Mooi de Franse plaatjes. Op naar Claire.
  7. Hermie:
    10 juli 2023
    Waar een kerk al niet goed voor is, haha.
    De bui waar die jullie hadden! daar kregen wij nog een paar druppels van echt de moeite niet om daar code rood voor te geven en 3 festivals te skippen. Jammerrrrrrrr
  8. Trix Ypinga:
    12 juli 2023
    Ik heb vandaag een eerte reactie geschreven, met allemaal fouten erin, mr goed bedoeld 😉